25 februari 2009

If ever in doubt - run!


Alla magasin går inte dåligt. Amerikanska Runners World, för träningsintresserade, sålde hela 13,3% fler exemplar av tidningen i januari i år jämfört med januari 2008.
In difficult economic times, people turn to exercise, and more specifically running, as an outlet to manage stress and uncertainty.
...Sa en av tidningscheferna när siffrorna publicerades. Ett väldigt roligt citat och, kanske, är slutsatsen logisk. Helt övertygad är jag dock inte.

*****

# Synnöve Almer skriver i dag bra i Dagens Media om vad de sociala medierna gör, just precis nu, med medielandskapet och vad det får för konsekvenser för, tja, what not. Företag som Ica, Rexona, Apoteket och Posten utnyttjar samtliga i dag sociala medier för att nå ut - för bara ett år sedan såg det inte ut på det sättet.
Marknadsföring som bygger på engagemang och sociala funktioner är ofta ett billigare sätt att vinna en plats i målgruppens hjärtan än att trumma ut sitt budskap i dagens växande mediebrus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar