28 april 2011

Vecka 16


* Ser om förra årets bästa film: The Social Network. Vill plugga på amerikanskt college. Inser att det nog är för sent. Påminns om att Mark Zuckerberg är född 1984. Känner mig fruktansvärt gammal.

* Bokar flygbiljetter till Paris!

* Ser HBO:s briljanta dokumentärfilm om Ronald Reagan.

* Kallas "trendsättare" i inbjudan till förhandsvisning av ny teaterföreställning. Roas, av många olika anledningar, mycket utav detta.

* Tackar ja till långtidsvikariat som reporter på Metro.

* Säljer stora och roliga jobb till Göteborgs-Posten och Tidskriften Rum.

* Äter tidig frukost på balkong - i solen! - på söder.

* Roas av #birthercontroversy i USA. @RyanNewYork bjöd på den roligaste kommentaren på Twitter: Trump releases Topee's "Certificate of Flame Resistance." Hope this silences his critics. http://twitpic.com/4q4ljk

* Spenderar årets bästa tid i skogen, i Norrland.

* Läser PO Enqvist Ett annat liv och den amerikanska komikern Steve Helys How I became a famous novelist.

* Till sist: ett modetips! Har förälskat mig i den här mannen som på ett sådant FÖREDÖMLIGT sätt visar hur man kavlar upp skjortärmarna...

3 kommentarer:

  1. Jag trodde att det bara var på film som inflyttade Stockholmare säger att de kommer "från Norrland" utan att specificera, men ni finns alltså på riktigt?

    Ursäkta, jag menar verkligen inte att vara en sån som gnäller, tycker bara det är ett intressant fenomen. Jag kan inte tänka mig att du gjorde det när du först flyttade dit, eller?

    Jag menar inte att man behöver säga att man är ifrån Hjoggböle, men länet, staden eller landskapet känns mer naturligt för mig.

    (Du sa förstås inte att du kommer därifrån, bara att du varit i skogen där...)

    Ps, jag gillar skjortkillen.
    Ps 2, det värsta med att vara journalist måste vara alla som gnäller på hur och vad man skriver, eller? Jag beklagar.

    SvaraRadera
  2. Point taken Emil! "Norrland" blir nog ett slags omedvetet exotifierande från min sida. Ska genast sluta med det. Spännande att du antog att jag var en inflyttad stockholmare. Skulle vara intressant att höra varför du drog den slutsatsen? Rimligast hade väl snarare varit att det var tvärtom: en stockholmare som åker på påsksemester i "Norrland".

    Ang PS2: Det är precis tvärtom tycker jag. När jag får mail från läsare är det i regel från sura, men aldrig otrevliga, besserwissers. Dessutom har de nästan alltid rätt (det handlar oftast om att jag gjort något lingvistiskt klavertramp). Jag lär mig alltså något, eller får en tankeställare, och då är det ju bara positivt.

    SvaraRadera
  3. Bra att du har den hållningen, annars ska man nog inte vara skribent. Du får dock säkert inte så mycket gnäll, för jag tycker att du skriver bra.

    Jag vet att du är inflyttad därför att jag känner dig! :)

    SvaraRadera