07 mars 2010

Angående Rockys romans


Jag intervjuade Martin Kellerman för Stockholm City i torsdags. Bakgrunden till artikeln var det stora avslöjandet: Martin har skaffat flickvän.

Kommer Rocky börja livspussla nu? frågade jag honom. "Jag tycker att det är mycket mer dramatiskt att vara i ett förhållande än att vara singel", svarade han bland annat.

Fredrik Strage uppmärksammar i dag artikeln i sin På Stan-blogg. Strage ser utvecklingen som positiv och menar att Rocky var som roligast när han var i sitt tidigare förhållande med den fyndiga katten Maja. Råder delade meningar här. Serien har, givetvis, varit som allra bäst när när singellivets toppar och dalar avhandlats.

Här finns alla strippar samlade i ett digitalt biblioteket förresten. Utmärkt för slappa söndagar som denna.

6 kommentarer:

  1. "Alla strippar" var väl att ta i. De 379 första finns där. Men på The Pirate Bay tror jag man kan ladda hem alla som publicerats på dn.se.
    Ännu en kulturgärning på tpb alltså.

    SvaraRadera
  2. Där ser man, tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att Rocky tjänar på att vara i takt med sina kärnläsare, dvs tror jag hans relevans blir noll om han inte skaffar barn inom 5 år.

    SvaraRadera
  4. En relevant poäng givetvis. Men jag har svårt att tro att Rocky kommer vara lika populär när han har tre finniga valpar hängandes i byxbenen. I alla händelser är det väl kanske inte lika lätt att göra en hämta och lämna på-dagis-tillvaro lika rolig.

    SvaraRadera
  5. Så länge det finns Bröderna Lindgren så finns det nog hopp för att Rocky ska kunna göra humor av finniga valpar, tror du inte?

    SvaraRadera
  6. Han får gärna överraska mig...

    SvaraRadera