18 februari 2010

Torsdagsläsning: Nytt från Robyn, Gunnar Bolin och anal konst signerad Björn Ferry - konstnären


# Först, lite självcentrering: jag arbetar under den kommande månaden som kultur- och nöjesreporter på tidningen som Fredrik Strage härförlden utnämnde till "Förra årets bästa tidning" - Stockholm City. Mitt musikreportage om vårens viktiga skivsläpp hamnade på omslaget i dag. Stolt och glad över detta. Och: jag har suttit med i juryn till Nöjesguidens Stockholmspriset. Här är de nominerade. Vinnarna presenteras under festliga former på Södra Teatern kommande fredag.

# Robyn har,
tydligen, lagt ut en ny låt från kommande albumet. Fruktansvärt bra, tycker jag, men: är det en singel (den känns inte "hittig" i den meningen väl)?

# Gunnar Bolins OS-krönikor i P1 är fantastiska. De gör tidiga morgnar uthärdliga, lyssna och läs här. Och apropå P1 och OS så tycker jag att det är väldigt "fräscht" och "nya medier-aktigt" av dem att lägga ut videoklipp på hur plågade deras kommentatorer ser ut när Sverige klantar sig, som när Anja Pärson föll i går till exempel:



# Mer OS-relaterat:
Den högst otippade guldmedaljören Björn Ferry pysslar till vardags, vid sidan av skidskyttet, även med design. Pillesnas i vas och Hundbajs i soffa är två av hans främsta verk tillika det mest anala som konstvärlden skådat i modern tid.

# Om en iPad ramlade ner från himlen och in i min varma, omsorgsfulla, famn skulle jag ge tummen upp till alla eventuella gudar. This just in - En Wired-film om den lilla godbiten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar