26 oktober 2009

HEJ KONSUMENT


Jag får en del klagomål på att Baksidorna är för opersonlig. Så, jag gör som Margret på Nöjesguiden och kör en DN På Stan-utfrågning med mig själv. Enjoy, kids.

HEJ KONSUMENT: JOHAN KELLMAN LARSSON

Bästa promenad: Hagaparken.

Favoritgata:
Katarina Bangata.

Äter lyxmiddag på:
På min kompis Jonas balkong i Hägersten, alternativt på terassen till min pappas sommarstuga på landet utanför Östersund.

Bästa mikromaten: Findus fiskgratäng (med dill och räkor).

Favoritförort:
Aspudden. Och den första december flyttar jag dit!

Fikar gärna på:
Louie Louie.

Bästa bar: Nada är ganska trevligt. Hänger rätt sällan i barer. Barhäng hemma är bättre.

Bästa drink:
Rom och Cola.

Bästa brunchen: Jag tror egentligen inte att folk äter brunch, de gillar bara att säga det. Det ligger så rätt i munnen. "En brunch kanske?" "Ja, gud så trevligt med brunch". Folk som gör ett verb av ordet får mig att spy: "Ska vi gå och bruncha?" Burr.

Bästa kaffet: Cocovaja, bästa bryggkaffet jag druckit i mitt liv.

Här bjuder jag på middag: Blå Porten.

Senaste Stockholmsupptäckt: En ljummen i Gräset kanske. Och Ritornos fantastiska mozzarella-mackor.

Senaste teaterföreställning: Det var alldeles för länge sedan, men den femte november blir det Killing på Dramaten.

En bra gå bort-present: Olivolja på lösvikt. Enkelt men ambitiöst, liksom. Det eller vin.

Favoritlyxartikel: iPod.

Läser just nu: Senaste Bon, senaste Filter och Johnny Cash självbiografi.

Läser helst: Nöjesguiden, New York Magazine, Stockholm City, Filter, Bon, Aftonbladets Kulturblogg och allt som Martin Gelin häver ur sig.

Favoritråvara:
Rabarber?

Favoritskor: Mina boots-liknande från Gram är sjukt snygga. Ska investera i mitt andra par snart.

Favoritmärke: April 77 eller allt som finns på Grandpa.

Favoritfärg:
Svart.

Klädkonto per månad:
Mycket tunt, dessvärre.

Dricksprocent: När det kommer till dricks är jag en snål jävel.

Mest överskattade affär:
Carlings.

Sämsta köp: Ett par skor som jag använt en gång. Jag ser ut som en cowboy i dem.

Det dyraste jag har köpt:
Dator.

Favoritprodukt på Systemet:
Negrita.

Motionerar: Ja. Badminton, löpning.

Favoritprodukt på Apoteket: Vem fan har favoritprodukter på apoteket? "Åh, tops".

Lyssnar på: Just nu uteslutande på Neil Youngs Live at Massey Hall (1971).

Senast gnolade:
Long journey through the past.

Senaste fyndet: Fin skjorta från Cheap Monday!

I dvd:n/datorn: Curb your enthusiasm.

Användbar pryl: Digitalkamera. Synd att min är trasig för tillfället.

Mode jag aldrig vill se igen: Alltså Mods-frillorna är ju inte attraktiva.

Bästa huvudbonaden: Ogillar, på det hela taget. Fryser sällan om huvudet.

Favoritaccessoar: En kronisk sådan: min tatuering.

Bästa transportmedel: Spårvagnen är ganska trevlig tycker jag.

Återvinner: Lite. För lite.

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Ja, vad gör man? Läser. Stirrar på alla lagomt mycket och funderar på vad just de är för en typ, kanske.

1 kommentar: