15 september 2009

Sommaren 2009

Har sedan en tid tillbaka känt ett emellanåt påträngande behov av att sammanfatta den gångna sommaren. Vad som jag på förhand, av en mängd olika anledningar, trodde skulle bli den sämsta eller, som Tina Nordström skulle ha uttryckt det, tradigaste sommaren någonsin, visade sig i stället bli den kanske bästa. Framförallt var den späckad av så många fantastiska, perfekta, kvällar och nätter.

Behovet av att sammanfatta finns ju där också för att det gör det lite lättare att minnas. Kopplade en låt till varje minne också, eftersom att det gör det ännu lite lättare att komma ihåg.

Och jag vill verkligen det, komma ihåg. Komma ihåg alla de där kvällarna som gjorde sommaren 2009. På något sätt känns det som att just de här kvällarna blev avgörande för mig på något sätt. Avgörande för att jag skulle orka med att gå vidare, bli stark och hitta tillbaka till mig själv igen.

Egentligen förstår jag inte vem som skulle vara intresserad av det här förutom jag men vad fan, skit samma, nu kör vi.

# Folket i Bilds releasefest för sommarnumret på Sjöhästen i slutet av maj. Jag och P spelade skivor och nästan alla mina vänner var samlade. Och det var nog någonstans där det vände. Första gången på flera veckor som jag somnade och vaknade utan ångest.

# Första "En ljummen i gräset", av ungefär 1000 tänkbara anledningar. Tillfälliga fjärilar i magen och briljanta dj:s bland annat.

# Midsommar ute på Barnens ö i det vackraste huset jag någonsin sett med massa okända fantastiska människor som bara gjorde att livet kändes så jävla lätt. Ville aldrig gå och lägga mig.

# Fjällturen i Jämtland med M och J och kvällen då vi bastade och åt öring som vi fångat samma eftermiddag. Fullmåne och Norrlands akvavit. Vi hade ingen stereo med oss men jag minns att radion spelade den här låten när vi pustade ut i bilen efter 2 mil till fots.

# Lördagen på Storsjöyran då allt liksom bara stämde. Skrattade så jag grät i E:s källare.

# Hela den sista perfekta kvällen i east London med H. Helt sjuka minnen. Och den bästa efterfesten någonsin.

# Kräftskivan med J och J i Hägerstensåsen. Sommarens sista suck. Solnedgången på balkongen och alla bra samtal.

# Hela helgen när C hälsade på från Östersund. Springsteen som lyfte stadion och känslan av att vara odödlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar