16 augusti 2009

Fortsatt semesterstängt

Den här sommaren har varit fullspäckad med jobb. Den kommande veckan gör jag dock mina sista arbetspass på Nyheter24 och sedan lämnar jag landet ett tag. Den första september kommer Baksidorna i alla händelser tillbaka på allvar, så länge går det dock lite på tomgång här (som ni märker).

I slutet av juli skrev jag ett reportage på just Nyheter24 om den svenska kulturpolisens häxjakt mot svarta artister inom reggae och hip hop. Hade missat att lyfta den här varför jag gör det nu.

Artikeln blev uppmärksammad på flera håll. Journalisten och programledaren Ametist skrev om artikeln i sin blogg och Axel Björklund på Dagens Nyheter gjorde detsamma på sitt håll. Kul och viktigt eftersom den svenska polisen - som Magnus Linton vid något tillfälle kallade för västeuropas enda kulturpolis - uppenbarligen har svårigheter att hantera den här typen av problem på ett vettigt sätt. Metoderna är, för att uttrycka det milt, mycket tveksamma.

Må gott, så länge. Se till att utnyttja sommarens sista suck ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar