02 juli 2009

Nyheter24: Lägesrapport


Andra arbetsdagen här på Nyheter24 snart avklarad. Tempot är oerhört mycket mer uppskruvat än vad jag är van vid, men jag tycker nog att jag har kommit in i det ganska snabbt, även om jag givetvis inte är helt varm i kläderna ännu.

I går pratade jag med medieprofilen Dominika Pezcynski om den stämningsansökan som lämnats in mot henne och i dag skrev jag bland annat om det - enligt polisen - våldsamma upplopp som ägde rum i Rosengård i natt. Det blir i runda slängar 10 artiklar per dag.

Redaktionens läge är rätt sinnessjukt - mitt på Östermalm, ovanpå Sturecompangiet. Till ljudet av Whitney Spears How will I know och gapskrattande överförfriskade ungdomar knåpar jag ihop artiklar om knivmördarde kvinnor och rekordhöga arbetslöshetssiffror.

*****

Missa inte Jonas Gardells briljanta Michael Jackson-text - en reaktion på efterhandsnormaliseringen - i Expressen Kultur i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar