07 februari 2009

Lördagsläsning: Ny titel från Condé Nast, Melodifestivalens första deltävling och bloggtips


# Ny titel från Condé Nast, som trots den ekonomiska recessionen fortsätter lansera nya tidskrifter. Magasinet heter Love och kommer fokusera på (lyx) mode och konst, vad jag förstår.

# Mattias Dahlström i DN idag om Marie Serneholts nummer i Melodifestivalens första deltävling ikväll:
Serneholts 'Britney Spears på semester i före detta Sovjeunionen'-låt är en närmast skamlös flört med östeuropeiska jurygrupper.
That's funny. Jag hejar på, om jag nu hejar på någon, Caroline af Ugglas. Hennes låt ska tydligen vara något i stil med en nedtonad northern soul ballad. Dahlström bloggar om Melodifestivalen här.

# Var Abe Lincoln, eller typsättaren av ett transkriberat tal av Lincoln snarare, först med smileyn, redan för 150 år sedan? Det förefaller så.

# Jag är nästan löjligt sugen på att se Ron Howards nya film: Frost/Nixon. Frost: En brittisk pratshowvärd angelägen om att återvända från den lätta underhållningen till tunga politikerutfrågningar. Nixon: en politisk veteran och den enda amerikanska president som tvingats avgå under en ämbetsperiod. Bakgrunden till Watergateskandalen har jag länge varit sugen på att gräva ner mig i också, så det är väl bara ett plus.

# Vassa eggen ger bloggtips. Bland annat:

(1) Kvantitet före kvalitet
(2) Var personlig, aldrig privat
(3) Jobba med rubrikerna
(4) Länka!
(5) Skriv om kändisar

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Frost/Nixon är sjukt bra faktiskt. En av de bästa filmer jag sett på senaste tiden. Intressant ämne dessutom.

    SvaraRadera
  3. Howard brukar ju ha för vana att (lite hemlighetsfullt så där) dyka upp i de filmer han själv har regisserat också, gör han månne det i Frost/Nixon också? Tex IMDB: A Beautiful Mind (2001) (uncredited) .... Man at Gouverners Ball

    SvaraRadera
  4. Hmm, det minns jag faktiskt inte. Inget jag lade märke till isf. Däremot är både Frank Langella och Michael Sheen fucking brilliant i sina roller som Nixon respektive Frost.

    SvaraRadera