17 oktober 2008

"Alltså..jag sa att det var min bedömning"

Lyssnar på debatten mellan Reinfeldt och Sahlin i P1. Precis nu avhandlas A-kassan och jag har nog aldrig hört statsministern, som ju är en bländande retoriker, så borttrollad. Anade nästan ett darr på rösten för ett ögonblick. FR: "De flesta som lämnat A-kassan är äldre som är på väg i pension." MS: Inom hotell och restaurang är det bara 10% av de som du talar om som lämnat, resten är unga och framförallt kvinnor." FR: "Jag tycker att det är intressant att du lyfter fram den statistiken...för...att vad jag vet så har dom siffrorna inte varit kända tidigare...Moderatorn: "Men hur kan du då veta de flesta av de 500 000 som lämnat är äldre?" FR: "Alltså..jag sa att det var min bedömning, jag erkänner gärna det..."

Svensk partipolitik alltså. Gäsp. Nej, om man skulle kika lite på vad som händer på andra sidan atlanten.

*****

Kristoffer Lundström och Kobra-redaktionen har börjat blogga på SVT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar