08 maj 2012


Lady och Lufsen skriver ett julkort som handlar om en förtrollad kväll. Det var en kväll när stjärnorna lyste och alla var lyckliga. Den kvällen Lufsen skulle bjuda Lady på en riktig festmåltid. De gick till Lufsens vän Tony.


L: Vänta här. (krafsar på dörren)
T: Ona minuta, ona minota, jag kommer, jag kommer! (ser sig omkring) Mille Diavolo! Någon med mig skämta aprillo.
L: Voff, voff! T: Åh, hallå Boster, var du vara så länge?! Hej Joe, titta vem komma!
J: Caro Mio, vara Boster!
T: He, he, Joe! Ha, Joe, giva mig ben till Boster, innan han äta mig opp!!
J: Si, si, ben komma pronto!
L: Voff, voff (visar Tony till Lady)
T: Åh, vad vara detta? (vänder sig om) Hej Joe! Titta Boster skaffat sig ny fästmö!
J: Sankta Simplicitas, han skaffat cockerspaniel-flicka!
T: (kliar Lady under hakan) Liten vacker signorita Boster (vänder sig till Buster) Du lyda Tonys råd och flytta ihop med denna där, he he he. (går för att fixa bord)
Lady: Denna där?
L: Denna där, denna, - asch, Tony, förstår du, kan inte klara språket särskilt bra. Ja, hrm (pustar ut)
T: No så, först vi måste fixa bord.
J: Här kommer benen, Tony! T: Si, si, ben. BEN?!!! Sacramento idioto, jag skall giva dig på moppo! Ikväll skall Boster bjudas det bästa huset hava!
J: Si, si, Tony - du vara chefo.
T: (meny till Lady o Lufsen) No ni mig säga, vad behagas. à la carte? Dine?
L: 4 Voff
T: Aha, bra, bra. Hej Joe! Buster säga han beställa två spagetti speciale och massa frikadelli!
J: Tony, hondar icke prata…
T: Han pratar med MIG! J: Ha, ha (inte skratt) han pratar med dig, du vara chef! Mamma mia, hundar börjar tala mat.
T: Var så goda! Den godaste spagetti i stada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar