19 mars 2012

Mars i punkter


# Ser en massa bra, ny, film. HBO-producerade Game Change sticker ut. Man skulle kunna kalla det för ett stycke briljant nutidshistoria och dokument över vettvillingen Sarah Palin. Efter boken med samma namn av de politiska journalisterna John Heilemann och Mark Halperin.

# Förbereder reportageresa till New York. På torsdag morgon ska jag promenera från mitt hotell i Chelsea till Grand Central Station och där hoppa på pendeltåget som, om allt går som det ska, kommer slingra sig upp längs Hudsonfloden och så småningom släppa av mig vid Saratoga Springs. Därifrån tar jag mig sedan till den legendariska författarkolonin Yaddo.

# Ser fram emot Newsweeks Mad Men-nummer. Kan bli perfekt flyplansläsning när jag tänker efter.

# Lyssnar på Lokko och Luuks fina podcast och tar långa promenader runt Midsommarkransen.

# Avslutar min tid på Metro och tänker tillbaka på alla fantastiska personer jag fått möjlighet att träffa och intervjua under min tid där. Axplock: Ruben Östlund, Noel Gallagher, Ben Kingsley, Johanna och Klara Söderberg, Fredrik Wikingsson, Amanda Mair, Håkan Hellström och Tomas Tranströmer.

# Ordnar analog födelsedagsfest. Jag och mina vänner spelar LP-skivor och dricker spritbål på hallon och äppelcider.

# Börjar odla en växande aversion mot Facebook. Funderar på att lämna. Men man blir ju så avskärmad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar