10 juli 2008

Grattis Victoria!

På måndag fyller Kronprinsessan 31 år. På det sommarfagra Öland firas hon av med ett hyllningskalas av rätt ofattbara proportioner. Det ofattbara ligger i framförallt två saker: 1. Hon fyller 31, vilket är en sjukt intetsägande ålder (inte jämnt och så vidare) och 2. människan har ju som ni vet liksom aldrig gjort något för att förtjäna denna hyllningskör (utöver att ärva en hög med pengar och ha ett alldeles speciellt efternamn). Klara för medverkan under det nätta kalaset är bland annat Brolle Jr, Charlotte Perelli och Linda Bengtzing. Undra förresten om Kronprinsessan faktiskt gillar Brolle o Co eller om de väljs in för att de är så där mysigt folkliga och inte sticker någon i ögonen. Linda B kan ju vara rätt så fräck i och för sig. Hånglar runt och orerar om diverse sexuella eskapader i veckopressen till exempel. Hmm. Hur som helst skulle jag känna djup uppskattning om någon ville ställa till ett liknande kalas för mig när jag fyller 26 i mars. Jag kan tänka mig Fredrik Lindström som värd under banketten och ett mer stillsamt uppträdande lite senare på kvällen av Jens Lekman eller möjligen Chan Marshall. Tack på förhand.

*****

I dagarna går en utställning av stapeln (Proud gallery i London) där nya bilder av "the man in black and white" presenteras. Kika här, om ni tycker sånt här är lika kul som jag.

2 kommentarer:

  1. firade victoria idag på stan, dom smällde i kanonerna på skeppskajen och en lång parad med spelande män gick längs en gata som jag inte vet namnet på. coolt för henne som antagligen befinner sig på öland. btw. jag har fixat jens till din födelsedag.

    SvaraRadera
  2. oh man, from the bottom of my heart: tack. Förresten skrev DN jäkligt bra om Vickan och hennes (o)frihet idag. Om du inte redan sett, se här: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=804275

    SvaraRadera