03 juni 2008

Excellent!

I dag börjar den 20 säsongen av The Simpsons sändas i USA. Enligt Hollywood Reporter har skådespelarna som gör karaktärernas röster inför den nya säsongen fått en nätt löneförhöjning: 2,4 miljoner kronor, per avsnitt, mot tidigare 1,8 miljoner.

*****

Jag har skrivit en kulturartikel med realitysåpan "The Hills" som bakgrund. Amerikansk recession och hysterisk materialism finns inbakat. Var på vippen att Expressen nappade. Om någon intresserad redaktör mot förmodan hittar hit: hör gärna av er. Bland annat The New Yorker har tidigare skrivit om serien som är en megahit både i USA och Sverige. I svensk media har det dock varit helt tyst (vad jag vet) vilket är lite märkligt.

*****

Tisdagscitaten:

"Lugn norrbaggen, det kommer mer pengar sedan."

Zlatan till en före detta (norsk) lagkamrat i Ajax som sade till honom att lugna ned sig lite när han köpte en Ferrari och en Mercedes till sig själv efter flytten från Malmö.

"En av de som fick mig att börja skriva låtar, på grund av all ångest jag kände för att han kunde göra något så vackert. Jag hatade honom för det, men älskar honom nu."

Joel Alme om Van Morrison (som besöker jazzfestivalen i Stockholm i sommar) i senaste numret av Sonic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar